ŽIVOT

Intervju Antonio Banderas: Miris Španije u jednoj bočici

Najpoznatiji holivudski Zoro, osvetnik nežnog srca u „Desperadu“, brilijantni Pikaso… Samo su neke uloge jednog od najpoznatijih glumaca današnjice, Antonija Banderasa, ali sada nismo razgovarali o njegovim vanvremenskim filmskim dostignućima. Ovog puta Banderas nam je otkrio strasti i izazove sa kojima se susretao u kreiranju brenda koji na tržištu opstaje već 20 godina, ali i zbog čega je njegov parfem metafora Malage, njegovog rodnog grada, i odakle potiče njegova stvaralačka inspiracija. Sledećih nekoliko strana donose vam magični svet mirisa okeana, narandži, maslina i Španije u jednoj bočici.

C: Prošle godine u Marbelji proslavili ste 20-godišnjicu svog parfema. Koji su sada vaši utisci sa proslave i da li imate neke nove ideje u planu?

B: To je bila proslava najduže saradnje između kompanije za parfeme i poznate ličnosti u istoriji parfemske industrije. Imamo nekoliko parfema, ne samo jedan, napredujemo u načinu na koji ih pravimo, ali i u načinu na koji ih prezentujemo svojim klijentima širom sveta. U početku to su bile samo kolonjske vode, a sada smo prešli na sofisticiranije večernje parfeme koje možete koristiti za svečanije prilike. Plan je da i dalje napredujemo, na način na koji to radimo sve ove godine.

C: Mnoge poznate ličnosti bile su uspešne u započinjanju posla s parfemima, ali nije nimalo lako biti toliko uspešan sve ove godine. Šta je presudno da se jedan brend parfema toliko dugo održi na tržištu?

B: Generalno, većina poznatih ličnosti parfemu da samo ime, imidž i ništa drugo. Pored toga, ja radim i na reklami i u isto vreme odrađujem svoj deo posla, dok se ostale poznate ličnosti jednostavno povuku. Ako na primer idemo u Argentinu, Čile ili Brazil da prezentujemo parfem, ja idem sa njima i radim sve što mi kažu – prezentaciju na televiziji, radiju, idem na svečane prijeme. Činim sve da podržim svoj brend, ali se i sastajem sa ljudima koji prave parfem i upoznajem se sa konceptom koji su zamislili. Ja ne pravim parfem, zato što to ne umem da radim, ali sam uključen u ceo proces.

C: Često naglašavate da volite što ste uključeni u ceo proces stvaranja parfema. Koji bi po Vašem mišljenju bili ključni momenti tog procesa i u kom delu kreiranja najviše uživate?

B: Ono što mene oduševljava jeste način na koji cela kompanija funkcioniše veoma jednostavno i to što upoznajem mnogo ljudi u različitim zemljama i čujem povratne informacije od onih koji rade u drugim delovima sveta.

C: A šta vam predstavlja najveći izazov?

B: Najveći izazov je ubediti ljude koji prave parfem da razumeju ko sam i šta želim od svog parfema. Da razumeju koncept i ideju koju želim da sprovedem u delo. To je najteži deo.

C: Čula sam anegdotu koja se odnosi na vaš mali kofer sa parfemima vrlo neobičnih nota. Da li biste podelili tu priču sa nama?

B: Da, ali to je samo igrica koju je fabrika parfema smislila kao šalu. Pre mnogo godina poklonili su mi koferčić pun različitih bočica sa mirisom (ne pravih parfema) cveća i raznovrsnih aroma. A vaš zadatak je da pogodite o kom mirisu je reč. Postoji mnoštvo različitih mirisa. Ponekad se desi da ne prepoznate miris koji vam se čini poznatim. A kada otvorite bočicu, na poklopcu se nalazi natpis onoga što ste pomirisali. Često su to veoma apstraktni mirisi kao što je recimo miris nedeljnog jutra. A kako to mirišu nedeljna jutra – ne znam (smeh), ali oni to uspevaju da sintetišu u bočici. Ili miris sveže složene posteljine u drvenom ormanu, pa i to pretvore u parfem. Znate, miris je vrlo apstraktna stvar. Vi u stvari ne koristite nos u procesu mirisanja, već mozak. Zato što vas mozak često vraća na različita mesta i vreme u sopstvenom sećanju. Ako, na primer, odem u Malagu, moje rodno mesto, čim izađem iz aviona znam da sam tu. Čak i zatvorenih očiju mogu da osetim mirise svog grada. Osećam miris okeana, cvet narandžinog drveta i dok šetam znam da sam u rodnom gradu jer su mi svi mirisi poznati. Ali u isto vreme postoje i apstraktne note koje ne mogu da opišem.

C: Šta vam je bila inspiracija u kreiranju ženskog parfema? Da li je to možda vaša žena?

B: Ne, inspiraciju ne nalazim u članovima svoje porodice, štaviše trudim se da ih držim podalje od ovoga. Inspiracija ne podrazumeva nikog posebno. Razmišljam o svojoj generaciji ili posebnoj grupi ljudi potencijalnih klijenata i ljudi na različitim pozicijama u društvu. Trudim se da kreiram proizvod koji bi svima bio privlačan, ali u isto vreme i opuštajući. Ne volim kada parfemi preovladaju prostorom, a oni to nekada mogu. Ljudi često umeju da preteraju u korišćenju parfema, tako da se trudim ne samo da kreiram nešto što je privlačno, već i da ubedim klijente da je zapravo malo dovoljno.

C: Kao izuzetno talentovan glumac, da li sa više strasti kreirate parfem ili ste više uzbuđeni kada ste na filmskom setu?

B: Sa više uzbuđenja radim na filmskom setu jer je to moja prava strast. Ja sam glumac, iznad svega. I kao takav u svoje likove unosim i osećanja koja sam ugradio u svoje parfeme. Oni su konceptualizovani i delom od likova koje glumim u filmovima kroz čitavu karijeru, a ne samo od moje ličnosti. Ali ja nisam taj koji ih pravi, već se sastanem sa ljudima koji ih kreiraju i razgovaramo o konceptu parfema, stvarima koje me interesuju, a oni sve to pretoče u parfem, u bočicu. Ponekad odobrim i identifikujem se sa parfemom, ali nemam problem i da kažem „ne“ ukoliko mi se ne dopadne.

C: Mislite li da kreiranje uloge za film i stvaranje parfema od uzorka imaju sličnosti?

B: Moguće. Ono što ja radim jeste da povežem lik sa određenim mirisom. Kad kreiram lik, obično pomislim na to kako miriše. Kad sam igrao u mjuziklu „Nine“ na Brodveju, koristio sam parfem pod nazivom „Mediterraneo“ i svi na sceni su znali kada ja dolazim zbog parfema koji sam nosio jer sam glumio lik Italijana koji je mirisao kao Mediteranac, na okean. Tako da, da! Koristim parfeme za stvaranje likova.

C: Kakva sećanja budi u vama prvi parfem koji ste kreirali?

B: Kada sam prvi put bio u fabrici parfema, to je u meni probudilo sećanje na miris maslina, narandži i okeana. Cilj kreiranja prvog parfema bio je da upoznam ljude sa svojim poreklom, odakle dolazim i gde sam rođen, a to je jug Španije, tačnije Malaga.

C: Pretpostavljam da bi vam bilo teško da izaberete omiljeni parfem iz svoje kolekcije. Ali koji je vaš „go-to“ parfem ovih dana?

B: Verovatno bi to bio „Power of Seduction“. To je parfem koji me je najviše iznenadio. Veoma je jedinstven i teško ga je definisati, a to je ono što mi se kod njega najviše dopada. Ne možete ga opisati, morate ga pomirisati, zato što se ureže duboko u sećanje i način na koji shvatate život i sve u vezi sa njim. Tako da je „Power“ taj koji ima tu kompleksnost i dubinu koju tražim u parfemu i pričinjava mi veliko zadovoljstvo kada ga nosim.

C: Na kojim projektima trenutno radite?

B: Poslednje dve godine radim na projektu izgradnje pozorišta u Malagi i planiramo da ga otvorimo u oktobru ove godine mjuziklom sa Brodveja „A Chorus Line“. Plan je da izgradimo još jedno pozorište, manje od ovoga, ali i prilično prostrano (310 sedišta) koje će biti u sklopu škole sa 600 studenata od kojih 60 živi u prostorijama škole i studira pevanje, glumu i ples. Ovo je veliki projekat mog rodnog grada, Malage. Ali ujedno moram i da budem na promociji svog filma „Pain and Glory“ koji sam radio sa Pedrom Almodovarom, takođe moram da idem i u SAD, ali i da promovišem film ovde u Londonu. Upravo sam se vratio sa festivala u Kanu gde sam dobio nagradu za najboljeg glumca, a nedavno sam dobio i nagradu za životno delo na festivalu Međunarodnog filma u Minhenu.

C: Koji AB parfem biste preporučili čitaocima Cosmopolitana ovog leta?

B: Prvi ili poslednji. Prvi je veoma svež i koristim ga i dan-danas, a zove se „Diavolo“. Pogodan je za sportiste i mlade ljude. A o drugom je već bilo reči, u pitanju je „Power of Seduction“ i on je mnogo sofisticiranija kombinacija više različitih slojeva mirisnih nota u zavisnosti od toga koliko sati ga nosite. U početku je miris veoma intenzivan, a posle sat vremena vaše telo počinje da reaguje na njega i on postaje suptilan. Ovo nije parfem agresivnog mirisa, već je veoma praktičan i odaje notu nečeg prijatnog i lepog.

(cosmopolitan.rs)