CELEBRITY

Olivija Palermo: Kako sam od oblačenja uspela da napravim biznis i umetnost

Olivija Palermo je od jutarnjeg oblačenja uspela da napravi biznis i umetnost. Glavna urednica britanskog Cosmopolitana Fara Stor susrela se sa vrlo modernom muzom (i mogulom).

„Zdravo, tražim Oliviju Palermo.“ Recepcionerka u hotelu me je gledala belo. „Olivija Pa..ler..mo?“, rekla sam, ovog puta sporije. I dalje ništa. „Da li je ona gošća ovog hotela?“, pitala me je žena, mršteći se, dok je laganim pokretima tipkala po tastaturi, pretražujući bazu podataka u kompjuteru. Nagnula sam se preko stola. „Zapravo, nije. Trebalo bi da se sastanem sa njom povodom intervjua. Ona je… ona je…“ Poslednji deo sam prošaputala, „Ona je celebrity“. Žena se nasmešila. „Oh, izvinjavam se, gospođo. Nisam znala.“

Naravno da Olivija Palermo nije celebrity. Tridesetjednogodišnja Njujorčanka je nešto mnogo aspirativnije od toga. Ona je influenser i senzacija sa društvenih mreža, neko ko je uspeo da iskoristi svoj trenutak slave (setićete je se iz rijalitija The City iz 2008. godine) i postane multimilionski lifestyle i modni brend. Obična paparaco fotografija Palermove u Topshop jakni osiguraće da taj model bude rasprodat do poslednjeg komada u narednih 48 sati. Dovoljno je bilo da na svom Instagram nalogu (4,7 miliona pratilaca) objavi sliku na kojoj nosi Max&Co patike i brend je postao zatrpan narudžbinama. Ona može da proda sve, od narukvica i bronzera do futrola za iPhone i kaputića za pse. A ona to i radi.

Radila je „collaborations“ sa Ciaté Beauty (posebno je dobar lak za nokte Nantucket My Haute Vacation Coral Nail Polish), kao i sa Westward Leaning koji proizvode naočare za sunce, a imaju osam modela u različitim nijansama koji se zovu po njenim omiljenim mestima u svetu – Dambo, Palm Bič, Berlin… jasno vam je. Radila je na liniji nakita za brend koji mi je do tada bio nepoznat, BaubleBar (sada sam opsednuta njime, naravno), a učestvovala je i u kreiranju limited edition kolekcije torbi za modnu liniju Aspinal Of London. To je samo mali deo dugačke liste. Povrh svega toga, ona ima i zvanje, koje zvuči vrlo interesantno – global style ambassador za brend Banana Rebublic. Mislila sam da to u praksi znači da dobija brdo besplatne odeće koju treba da nosi dok putuje po celom svetu. Baš sam šašava. „U suštini, trebalo bi da nadgledam smer njihove jesenje kolekcije“, otkrila mi je, dok smo šetale ka hotelskom kafeu. „Pronalaženje inspiracije i početak rada na njihovim prolećnim kreacijama online, kao i pronalaženje novih fotografa. Ja nadgledam celu kreativnu dimenziju. Vizuelni identitet, stajling… sve to.“ (Ona će takođe dizajnirati i kolekciju za ovu modnu liniju, koja se očekuje u septembru.)

Banana Republic, kao brend, napravio je pametan potez, imajući u vidu da im već neko vreme nije bilo lako da privuku pažnju pripadnika populacije ispod 35 godina, koji nisu bili u potrazi za kupovinom odela za drugi krug razgovora za posao. U ovom poslu oni zapravo dobijaju nju. Dobijaju prefinjenu, sjajnu modnu ikonu sa besprekornim osećajem za high-low stil. Kupuju delić žene koja je svima nama potajni stilski ideal i svi bismo želeli da se oblačimo kao ona… da samo ne volimo toliko svoje elastične helanke. Spremni su da ulože svoj teško zarađen novac u modnu mašinu koja je magnet za potrošače.

Samo što uživo ona nije tako uglađena i montirana kao što bi neki možda očekivali. Za početak, živi u Bruklinu, u stanu na promenadi sa svojim mužem, modelom Johanesom Hueblom i psićem maltezerom, koji se zove Mister Batler, nedaleko od mesta gde smo se sastale. To je elegantan, ali ne tako glamurozan deo grada, moglo bi se reći prilično južno lociran za jednu devojku iz centra, kao što je Palermo, koja je nekada bila poznata kao the „It“ devojka Menhetna.

U prirodi, ona je vrlo svedena – prirodna šminka, neobavezna frizura, oversize military maslinastozeleni duks sa kapuljačom, čiji rukavi dosežu do njenih vrhova prstiju, i robusne crne bajkerske čizme (kasnije sam saznala da su Dior). Cilj je, pretpostavljam, pokušaj da se maskira, ali njenu očaravajuću lepotu nemoguće je sakriti – uživo, ona je oličenje interesantne kombinacije Odri Hepbern i Sindi Kraford iz ’90-ih.

„Recite mi, da li se sami oblačite?“, pitala sam je. Zabacila se u naslon stolice, smejući se. „Naravno! U tome je cela poenta mog brenda!“ (Čisto da se zna, njen brend je prirodna mešavina dizajna visoke i popularne ulične mode.) Pitala sam je kako dolazi do svojih odevnih komada. Sigurno da dobija na poklon ogromne količine odeće. Nemoguće je da sve to drži u svom stanu, zar ne? „Ne mogu to da vam kažem“, odgovorila mi je, uz stidljiv osmeh. „Stvarno, ozbiljni ste?“ bila sam uporna. „Za sada, sve je kod kuće. Vrlo sam dobro organizovana.“ Usledila je pauza. „Imam svoj sistem…“

Frustrirajuće je stidljiva u vezi sa svojim sistemom organizacije, kao i u pogledu broja komada odeće koje dobija na poklon, pa čak i koje su boje njeni koferi. (Ipak, sa entuzijazmom nam je otkrila da ima kofere marke Rimowa i da je to najviše zbog činjenice da oni mogu da se naslažu jedan na drugi, što je vrlo zgodno, pošto najčešće sama nosi svoj prtljag.) Naslućujem da je slaganje po bojama sigurno nezaobilazno. I odvajanje po grupama.

„Moj orman se sigurno razlikuje od ormana većine ljudi – nemam sezonsku garderobu, zato što tokom cele godine menjam različite klimatske zone. Ali grupisanje po bojama svakako pomaže“, kaže ona. „To je dobar početak, kao i držanje jakni i pantalona zajedno. Kako biste konsolidovali prostor, koristite one plišane crne ofingere sa Amazona. Nisu skupi i tanki su.“

Jednako je tajanstvena i kada je pitam koliko stvari pakuje kada odlazi u Pariz na modne revije, kao i koliko puta na dan se presvlači kako bi udovoljila gladnim modnim blogerima, koji žive za njen foto sa ulice, u periodu između kolekcija. „Iskreno, moj raspored je pretrpan. Revije se smenjuju iz sata u sat, a tu su i sastanci. Prioritet su mi ipak dizajneri i kolekcije. Naravno, lepo je ponekad promeniti odevnu kombinaciju i podržati dizajnere na taj način, ako je to moguće, ali nemam uvek dovoljno vremena za to u toku dana.“ Narednog dana sastala sam se sa njenom publicistkinjom, Barbarom, sa kojom sarađuje deset godina, kao i sa Džilijan, editorijalnom direktorkom njenog veb sajta, Oliviapalermo.com, i bile su otvorenije na tu temu. „Kada putuje, ona sve stavlja u zip-lock kesice…“, otkriva mi Barbara, imitirajući zip-lock kesicu. „Puderi u jednu, četkice za šminkanje u drugu…“ „A onda ubaci kesice u platnene vrećice sa monogramom, koje ima“, kaže Džilijen. „Sve nas je inspirisala da usvojimo isti metod.“

Kao da želi da mi dokaže poentu, Barbara vadi svoj telefon i pokazuje mi sliku na kojoj je Palermo u elegantnom belom džemperu i suknji. „Vidiš…“, kaže mi. Barbara je zatim otvorila sledeću sliku. Sledeće sekunde, pokazuje mi svoj selfi iz spavaće sobe na kom nosi istu kombinaciju.

„I moj stil se dosta promenio, otkad sam počela da radim za nju“, dodaje Džilijan.

„Mnogo sam naučila od nje o stilu. U svemu što radi, ona vodi računa o finesama. Naučila sam koliko je dobar kroj važan, na primer. Kada je ljudi vide u odevnim komadima brendova koji su svima dostupni, pitaju se zašto i njima taj komad ne stoji tako dobro. To je zato što ona prepravlja većinu stvari, tako da pristaju njenoj figuri – čak i high street komade.

Verovatno vas neće iznenaditi da žena koja prekraja čak i svoje pantalone iz Zare potiče iz porodice koja ima oko za detalje. Olivijina majka Lin je dekorater enterijera, a njena tetka je 25 godina radila na couture odeljenju u aukcijskoj kući Doyle. Odrasla sam obilazeći sajmove antikviteta i aukcije, tako da sam od rane mladosti vrlo zainteresovana za modu“, kaže mi ona. U školi je bila više okrenuta sportu. Čak je u jednom momentu imala ambiciju da postane sportski komentator. „Bila sam vrlo studiozna u školi. Jako me je privlačio sport.“ Usledila je pauza.

„Nekako, sve mi je išlo teže, pošto sam u detinjstvu imala poteškoće u učenju.“ Ovo je prvi put da priča o tome. Posle nežnog nagovaranja da otkrije više informacija, povukla se brzinom svetlosti.

„Ne želim da ulazim u detalje, ali… divno je što ljudi mogu da budu kreativni na mnogo načina. A mi (misli na svog prijatelja iz detinjstva Džonatana Simkaija, dizajnera, sa kim je bila bliska u školi) stvarno smo težili da budemo kreativni i ta naša crta je evoluirala tokom godina… ne samo u školi.“

Odmah posle škole, odabrana je da učestvuje u rijaliti programu The City, koji je bio prethodnik laganih nota potonjih verzija režirane stvarnosti. Palermo je, zahvaljujući ovom rijaliti programu, postala poznata kao ledena zla princeza, koja je radila u PR sektoru modne kuće Diane Von Furstenberg. Zanimalo me je da li je bilo teško osloboditi se te reputacije. Ućutala je na momenat.

„Znate šta, mislim da je to bilo divno i poučno iskustvo, zato što je u pitanju industrija zabave. To je mnogo drugačije od sveta mode. Sve što sam doživela tom prilikom pomoglo mi je da steknem vrlo jasnu perspektivu i spoznam na koje stvari zaista želim da se fokusiram. „Zastala je na trenutak. „Nemam da kažem ništa negativno o tome.“

Jednako je ležerna i u pogledu epiteta It devojke koji je pratio od kada je postala javna figura. „Nemam ništa protiv. Sve što želim da kažem je da svi evoluiramo. Danas sam mnogo toga!“ Ipak, priznaje da joj je učešće u rijaliti programu The City priuštilo mesto u prvom redu u jednoj od najčuvenijih modnih kuća na svetu: Diane Von Furstenberg. Upravo na tom mestu naučila je kako se upravlja modnom imperijom. „Svakodnevno sam mnogo vremena provodila razmišljajući o tome kako se vodi modna kuća. To je bila izvanredna škola za mene.“

To je tipična Palermo – studiozna kolekcionarka dragocenih iskustava. Kaže da se ne kaje ni zbog čega i, nekako, verujem joj jer ona je, na mnogo načina, vrhunski kurator. Poseduje urođenu sposobnost da odabere i pronađe najbolje primerke u nepreglednom u izobilju koje nas okružuje. Svaki posao (a ona ih je promenila mnogo, od saradnika u modnom magazinu do modela) i svako od tih iskustava iskoristila je na neki način, u stvaranju svog superbrenda.

Kako se naše zajedničko vreme polako bližilo kraju, zamolila sam je da pogleda moj Instagram. Čula sam od nekih ljudi da nije preterano dobar, rekla sam joj. Proučavala ga je, uz napregnutu koncentraciju, i predložila mi da razmislim o marginama i možda nekim modnim fotografijama. Te večeri, postovala sam fotografiju minđuša… sa marginama. Kao što sam rekla, ona je žena koja ima moć da nam proda sve.

(Cosmopolitan)